iOS:
Bewaar als app -> Kies “Zet in beginscherm” en klaar!

Android:
Bewaar als app-> Kies “Toevoegen aan beginscherm”

Windows:
Bewaar als app-> klik op “Aan start vastpinnen”

loader

Aanmelden voor:

nieuwsbrief, lezersaanbiedingen, speciale acties etc.
Het nieuws van dichtbij

Rubriek Ondernemen

Lezing Jos Burgers bij bedrijfsbezoek OVBRM bij VoTech in Reusel

Lezing Jos Burgers bij bedrijfsbezoek OVBRM bij VoTech in Reusel

REUSEL-DE MIERDEN – Op uitnodiging van de eigenaren van VoTech vond de algemene ledenvergadering van OVBRM in hun bedrijf plaats. Een groot deel van de 90 leden was aanwezig bij de jaarvergadering en lieten hun waardering blijken voor Johan Faes, die na 8 jaar afscheid nam als bestuurslid.

Nadat alle formaliteiten van een algemene ledenvergadering aan de orde waren geweest, werd het vervolgprogramma aangeboden door Rolf, Peter en Pierre: een lezing van managementspreker Jos Burgers. De aan cabaret grenzende voordracht bracht de nodige inspiratie aan de aanwezige ondernemers.

Geven en gunnen
Jos Burgers verstaat de kunst van het geven en vertaalt dat naar het ondernemerschap. Geven kost je weinig en levert fans op en op fans kun je een succesvolle onderneming bouwen. Door tal van voorbeelden aan te halen, verduidelijkt Burgers zijn verhaal: “Doe iets positiefs voor een klant – en dat mag geld kosten – en je goede naam praat zich rond. Geef een klant aandacht – kost soms niet meer dan één telefoontje – en je laat een goede indruk achter. Onbetaalbaar. Als je geeft, gaan klanten je iets gunnen en daarmee groeit je bedrijf.”

Geloof in je bedrijf
Burgers waarschuwt ervoor wel altijd je gezonde verstand te blijven gebruiken. “Iets wat je nooit moet geven is korting”, legt hij uit. “Als je een offerte maakt en je doet iets van de prijs af zodra de klant een opmerking maakt, krijgt die het gevoel belazerd te zijn. Beter is het begrip te tonen, aandacht te geven en de klant te complimenteren.” Niet altijd makkelijk en de manier van zakendoen moet bij je passen maar heb je de methode eigen gemaakt, dan groeit je bedrijf. Tenminste, als je erin gelooft want dat is de voorwaarde.

Positieve ervaring
“Zorg voor ambassadeurs, die kosten namelijk niets. De klant die een positieve ervaring heeft gehad is veel betrouwbaarder dan de salesmanager die overal moet gaan vertellen hoe goed je bent.” Daarom is Burgers ook wars van klanttevredenheidsonderzoeken: ”Je kunt beter elke dag één klant bellen en persoonlijk informeren naar de tevredenheid. Dikke kans dat je feedback krijgt waar je iets mee kunt. En je hebt de klant een positieve ervaring gegeven door naar hem te luisteren.”

De wet van Snuf
Burgers heeft een eigen wet bedacht waarmee hij zaken doet: de wet van Snuf. “Onze hond Snuf is elke dag blij om mij te zien en dat komt omdat ik hem veel aandacht en eten geeft. Meer vraagt hij niet. Vertaald naar het zakenleven: alles wat je geeft, krijg je terug en daarmee creëer je balans in de relatie.” Een gouden tip van Burgers: “Gebruik geen zinnen waar je ‘sukkel’ achter kunt zeggen als je met klanten in gesprek bent. En ga niet zinloos discussiëren om je gelijk te krijgen. Kost alleen maar tijd en levert nooit iets op. Ja, dan heb je gelijk maar geen klanten meer want die gaan toch weg.”

De Burgers-methode werkt voor VoTech
De aanwezige ondernemers smulden van de teksten van Burgers, die ze overigens ook in boekvorm heeft uitgegeven: “Maar die leest niemand. Ze zijn erg dun en daarom verkoop ik er waarschijnlijk veel van want je kunt beter een dun boek niet lezen dan een dik.”

De eigenaren van VoTech doen zaken op de ‘Burgers-manier’ en dat levert hen een mooie werkportefeuille op. Jaarlijks worden circa 50 vulmachines, palletizers en verpakkingsmachines geproduceerd en verscheept over de hele wereld. De engineers en programmeurs ontwikkelen de specifiek op de vraag gerichte machine zelf en in de fabriek worden de machines geassembleerd.

Wij doen het net een tikkeltje anders -Bedrijfsbezoek OBGB bij FittinQ op KBP

Wij doen het net een tikkeltje anders -Bedrijfsbezoek OBGB bij FittinQ op KBP

HAPERT – Op 10 april namen de ondernemers die zich verenigd hebben in OBGB een kijkje achter de schermen van FittinQ op het KBP in Hapert. FittinQ is het fulfilment center van Lampenlicht. Eigenaar Erik Jansen vertelde over zijn passie voor lampen en licht en gaf een interessante rondleiding door het bedrijf. De opkomst was groot want ondernemers kijken graag bij elkaar binnen. Om te leren van elkaar en geïnspireerd te worden.

Tikkeltje anders
Inspiratie was zéker te vinden bij de presentatie van Erik. “Er is zoveel te vertellen over licht maar het belangrijkst is dat je sfeer kunt creëren met licht. Elke ruimte stelt andere eisen en het is onze uitdaging om álle ruimtes te kunnen verlichten”, aldus de eigenaar van FittinQ. Bij Lampenlicht doen ze het nét een tikkeltje anders en daarom is het bedrijf in slechts een paar jaar tijd enorm gegroeid. Met een omzet van 18 miljoen in 2018 mag Lampenlicht zich een serieuze speler op de lampenmarkt noemen. Ambitie om te groeien is er nog altijd en die mogelijkheid is er op het KBP, waar onlangs een extra hal in gebruik werd genomen.

Geschiedenis
In 1939 startte de opa van Erik met de verkoop en productie van kinderlampen; in 1974 opende zijn vader in Valkenswaard een winkel die direct vanaf het begin een succes was. In 1993 kwam Erik er – pas afgestudeerd – bij en opende een winkel in Weert. Hij zag kansen op de digitale platforms en in 2007 begon Lamp en Licht online met de verkoop. In 2009 vond een grote verhuizing plaats en stopte de fysieke winkel. De onlinemarkt groeide hard en daar werd dan ook alle aandacht op gericht. In de jaren daarna breidde Lamp en Licht uit naar een groot aantal Europese landen en werden outlet-winkels geopend in Breda, Zaandam en vorig jaar ook in Eindhoven op Ekkersrijt.

Business
Het overgrote deel van de verkochte lampen, brengt Lampenlicht op de markt onder de eigen merknaam Qazqa; Lamp en Licht is de handelsnaam en FittinQ verzorgt de logistiek. De laatste jaren is enorm geïnvesteerd in de ontwikkeling van de software en warehousing. FittinQ beschikt over 8.000 m2 vloeroppervlak. Op het gebied van IT zijn de verschillende systemen zodanig aan elkaar gekoppeld dat met één druk op de knop, direct de resultaten te zien zijn. “Handig als je in gesprek bent met grote partners als Talpa, die een heel andere visie op reclame hebben dan wij. Door directe cijfers zijn ze te overtuigen.”

Sfeer
Lamp en Licht richt zich op het middensegment van de markt en daar is de vraag enorm. “We concurreren niet met een groot Zweeds warenhuis maar zijn ook weer niet zó exclusief dat het voor weinigen weggelegd is om een lamp van Qazqa te kopen. Mainstream is geen vies woord; we verkopen kwaliteit aan een grote groep klanten die net als wij sfeer heel belangrijk vindt. Met keuze uit ruim 4.600 modellen, is er voor iedereen wel een geschikte lamp te vinden en ons assortiment wordt bijna dagelijks uitgebreid.”

Personeel
Qazqa, Lampenlicht en FittinQ, – samen QLF – is een jong internationaal bedrijf met negentig werknemers, dat zeven dagen per week draait. “Online stopt het nooit en vandaag bestellen is morgen leveren”, aldus Erik. Zoals andere bedrijven in de Kempen heeft FittinQ ook regelmatig nieuw personeel nodig maar dat is zelden een probleem. “We presenteren ons op beurzen maar moeten het vooral van ons eigen personeel hebben; zij promoten de werksfeer en dat levert regelmatig nieuwe sollicitanten op.”

Op de netwerkborrel na afloop van de presentatie werd nog doorgepraat over de visie van Erik en werden nieuwe en bestaande contacten verdiept.

Automobielbedrijf P. van de Ven in Vessem sluit zich aan bij Vakgarage – Alles onder één dak voor alle merken

Automobielbedrijf P. van de Ven in Vessem sluit zich aan bij Vakgarage – Alles onder één dak voor alle merken

VESSEM – Automobielbedrijf P. van de Ven in Vessem is al jaren uw allround autobedrijf in Vessem en omstreken. Wij zijn trots u te kunnen mededelen dat wij vanaf 1 mei zijn aangesloten bij de formule Vakgarage, met als enige doel u nog beter van dienst te kunnen zijn.

Vakgarage, altijd vertrouwd dichtbij!
Wij waren al langer op zoek naar een manier om onze dienstverlening voor u verder uit te breiden. Na uitgebreid onderzoek bleek Vakgarage voor ons de beste keuze. Vakgarage is een groep van ruim 300 samenwerkende garage-bedrijven in Nederland, verenigd in een stichting. Vakgarage deelt kennis met elkaar, zodat wij u de allerbeste service kunnen blijven bieden, ook met betrekking tot de technische innovaties, die in snel tempo op ons afkomen.

Alles onder één dak
Het unieke van ons bedrijf is de ‘alles onder één dak’ formule. Schadeherstel, reparaties en onderhoud, apk, aanschaf van uw volgende auto, huurauto’s, verzekeringen, financieringen en (private)lease kunnen door ons worden verzorgd. Hierdoor bespaart u niet alleen tijd, maar blijft u altijd mobiel. Heeft u speciale projecten, ook dan bent u bij ons aan het juiste adres! En dat tegen scherpe condities.

Onze specialiteit
Uiteraard blijven wij onze Ford-specialiteiten bieden die u al jarenlang van ons gewend bent. Zowel op gebied van verkoop van nieuwe als gebruikte personen- en bedrijfswagens als het onderhoud daarvan.

www.ford-pvandeven.nl

2e Paasdag is traditioneel Klanten Contact Dag bij autobedrijf Huub Smolders!

2e Paasdag is traditioneel Klanten Contact Dag bij autobedrijf Huub Smolders!

Autobedrijf Huub Smolders in Westerhoven staat bekend om zijn kwalitatief hoogstaande occasions en zijn uitmuntende service, zowel in onderhoud van uw auto als in behandeling van u als klant. Deze vertrouwde eigenschappen van Autobedrijf Huub Smolders blijven uiteraard ook met Pasen bestaan, maar gedurende 2e Paasdag staat het bedrijf in het teken van Klanten Contact.

Klanten Contact
Op 2e Paasdag (maandag 22 april) kunt u kennismaken met diverse regionale partijen die u graag iets willen laten zien of willen vertellen over hun passie. Zo is er een zorgmakelaar die u meer informatie kan geven over haar werk. Ook is er een Relax- en Thaise masseuse aanwezig om u te laten voelen hoe het is om u te laten masseren. Verder kunt u genieten van de kunstwerken van een beeldend kunstenaar en/of een kunstschilder. Verder laat een aspergeboerderij u kennis maken met de asperges van 2019 en kan uw vragen omtrent deze groente beantwoorden. Wat denkt u: kunnen essentiële oliën iets voor uw lichaam doen? doTERRA is aanwezig om daar een antwoord op geven. Optidee is bekend om hun stoffen, maar wat doen ze voor u, en hoe groot is het assortiment? Op deze vragen krijgt u antwoord als u de Klanten Contact Dag bij autobedrijf Smolders bezoekt. Zoekt u misschien een persoonlijk cadeau? Ook ‘Cadeautjes en meer’ is aanwezig om te laten zien hoe zij bijvoorbeeld een sleutelhanger kunnen omtoveren naar een persoonlijk cadeau.

Auto’s
Bent u toch meer geïnteresseerd in een andere auto? Dat kan, daar zijn ze bij autobedrijf Huub Smolders het best in thuis. De medewerkers vertellen u graag meer over hun assortiment occasions en kunnen u zelfs helpen bij de aanschaf van een nieuwe auto! En op 2e Paasdag zijn de auto’s ook nog eens met extra korting ten toon gesteld! Niet toe aan een andere auto? Geen probleem er is altijd gelegenheid om de huidige auto te wassen en af te tanken want de wasboxen en tankstation zijn die dag ook open.

Paasshow
De Paasshow is op maandag 22 april, 2e Paasdag van 11.00 uur tot 17.00 uur.

Gedurende deze dag zullen bovengenoemde mensen aanwezig zijn. Maar ook is er aan de inwendige mens gedacht, de Barbequespecialist is aanwezig en er is gelegenheid om een drankje te doen. Dat alles onder het genot van de Sloveense klanken van Ensemble Begunje.

We nodigen u dan ook van harte uit om aanwezig te zijn bij autobedrijf Huub Smolders, Braambos 1 (aan de rotonde tussen Valkenswaard en Eersel) te Westerhoven!

Kansen grijpen bij Werken in de Kempen – Banenbeurs op KempenTech en alle vacatures uit de regio in deze krant Hot icon

Kansen grijpen bij Werken in de Kempen – Banenbeurs op KempenTech en alle vacatures uit de regio in deze krant

HAPERT – Werken in de Kempen brengt al vijf jaar lang werkgevers en werkzoekenden uit de regio bij elkaar. Ze bieden hierin de keuze aan werkgevers en werkzoekenden om zich compleet te laten ontzorgen in hun zoektocht naar de juiste match of deze zelf op te pakken. De werkloosheid in de Kempen is niet hoog maar mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging zijn er voldoende. Veel mogelijkheden voor werkgevers én werkzoekenden dus. Werken in de Kempen biedt kansen, je hoeft ze alleen maar te grijpen.

Vacatures in de krant
Vanaf deze maand komt in elke oneven week een overzicht met beschikbare banen in de regio ook in deze krant. Lieke van Loon is directeur bij Werken in de Kempen: “We weten dat mensen graag dichtbij huis willen werken, dat is de reden dat we met Werken in de Kempen zijn begonnen; we richten ons alleen op deze regio. Voor de lezers van de krant is het prettig dat ze niet ver hoeven te zoeken naar mogelijke nieuwe uitdagingen en voor werkgevers is het mogelijk voor een aantrekkelijke prijs via ons aan personeel te komen. We weten dat deze krant goed gelezen wordt en we denken dus dat we er goed aan doen het dichtbij de regio te houden. We kunnen alles uit handen nemen voor bedrijven die personeel zoeken maar als ze alleen via ons willen adverteren, is dat mogelijk. We weten uit ervaring dat het ’t best werkt als personeelsadvertenties geclusterd worden aangeboden en dat lukt door te adverteren in regionale kranten.”

Banenbeurs
KempenTech staat op het punt van beginnen en natuurlijk is Werken in de Kempen daar vertegenwoordigd. Lieke: “In 2017 organiseerden we de eerste Banenbeurs op KempenTech en dat bleek voor meerdere partijen een groot succes. Op de Banenbeurs zijn veel branches uit de regio vertegenwoordigd en wordt er informatie gegeven over de verschillende vacatures en de inhoud van het werk. Je kunt in gesprek gaan met werkgevers en zo een beeld krijgen van het bedrijf dat ze vertegenwoordigen. Er is dit jaar een interactief programma voor werkzoekenden. Tijdens Workshops kunnen werkzoekenden meer te weten komen over werkzaamheden binnen diverse branches. Wil je direct solliciteren dan is dat natuurlijk mogelijk. Uiteraard zijn de medewerkers van Werken in de Kempen aanwezig om vragen omtrent je CV, solliciteren of andere zaken op het gebied van vacatures te beantwoorden.” Op 25 mei is de Banenbeurs van 10.00-16.00 uur te bezoeken in de tent op het Kempisch Bedrijven Park. Toegang is uiteraard gratis. Kom langs en wie weet loop je op de Banenbeurs tegen je droombaan aan.

Voor bedrijven is het mogelijk om aan te melden voor de Banenbeurs tot 8 mei.

Foto’s: Max Kneefel

www.werkenindekempen.nl

KempenTech 2019 barst weer los door het Kempisch ondernemerschap! Hot icon

KempenTech 2019 barst weer los door het Kempisch ondernemerschap!

HAPERT – Vrijdag 24 mei en zaterdag 25 mei presenteren Kempische bedrijven zich op de 6de editie van KempenTech, een hotspot van de Dutch Technology Week. De bedrijven laten op het techniekevenement hun specialismen, innovaties en nieuwste machines zien. Hun topprestaties staan tijdens KempenTech in de spotlight voor een breed publiek.

Volop bedrijvigheid
De combinatie van programma’s voor ondernemers, jongeren en scholieren, inwoners uit de Kempen en andere geïnteresseerden zorgen voor de kracht van de KempenTech (techniek)beurs. Er is een hoop te beleven! Vrijdag 24 mei is o.a. de relatiedag: voor en door ondernemers. Die dag wordt een bedrijvenbeurs, een netwerklunch en een symposium met netwerkborrel georganiseerd voor ondernemers. Er is ook een uitgebreid techniekprogramma voor basisschoolleerlingen en scholieren op uitnodiging. Zij komen op een speelse manier in contact met techniek en lokale bedrijven.

Op de zaterdag 25 mei wordt de High Tech Ontdekkingsroute georganiseerd voor jong en oud, voor professionals en liefhebbers. Deze dag zit vol met verrassende ontdekkingen voor iedereen! Voor alle werkenden en werkzoekenden wordt dit jaar de banenbeurs georganiseerd door Werken in de Kempen.

Als (techniek)bedrijf uit de Kempen mag u deze 6de editie niet missen! Inmiddels hebben zich al 19 bedrijven aangemeld. Aanmelden kan via: www.kempentech.nl/aanmelden

KempenTech, gehouden op het Kempisch Bedrijvenpark, Diamantweg 52 in Hapert, wordt georganiseerd door het Kempische Ondernemers Platform, Werken in de Kempen, Van der Aalst Events, Techniekportaal De Kempen, het Huis van de Brabantse Kempen en het Kempisch Bedrijvenpark.

Feestelijke uitreiking Verantwoord Frituren-fiets aan Restaria Den Doel Hot icon

Feestelijke uitreiking Verantwoord Frituren-fiets aan Restaria Den Doel

BLADEL – Restaria Den Doel, de prijswinnaar van de Verantwoord Frituren-Facebookactie, heeft op 25 maart de Verantwoord Frituren Tulpfiets in ontvangst genomen. Toon en Lion Bressers, de eigenaren, zijn dolblij met de nieuwe fiets waar hun logo naast het logo van Verantwoord Frituren prijkt. Den Doel in Bladel frituurt al jaren in vloeibaar frituurvet. “Want bij Den Doel staat de gezondheid van de gast op nummer één!”, aldus de eigenaren.

“Mede zorgen voor de gezondheid van onze gast, is iets dat ons al jaren goed past”, meldt Toon op de Facebookpagina van Verantwoord Frituren. Daarom hangt al jaren het Verantwoord Frituren gevelschildje in hun zaak. Toon en Lion willen het beste voor hun klanten en wie frituurt in vloeibare frituurvetten, volgens de Verantwoord Frituren spelregels, kan zijn klanten op een verantwoorde manier laten genieten van de goudgele frietjes.

Tijdens de feestelijke uitreiking werd Den Doel uiteraard in de bloemen gezet en niet zomaar bloemen, maar zonnebloemen. Zonnebloemolie is een belangrijk ingrediënt van vloeibare frituurvetten en zonder deze bloemen geen olie. Toon en Lion kunnen al gezond fietsend op de oer-Hollandse fiets door de Bladelse straten gaan. Zodoende weet iedereen waar de goudgele gefrituurde frietjes te vinden zijn.

Verantwoord Frituren is een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland en MVO – de ketenorganisatie voor oliën en vetten. MVO voert de campagne namens de frituurvetfabrikanten die lid zijn van MVO. De campagne Verantwoord Frituren wil de overstap naar vloeibaar frituurvet of frituurolie bevorderen bij horeca-ondernemers. Maatschappelijke organisaties zoals het Voedingscentrum en de Nederlandse Hartstichting dragen het initiatief een warm hart toe. Het gebruik van vloeibaar frituurvet is een verantwoorde keuze. Het is rijk aan onverzadigde vetzuren. Deze vetzuren verlagen het cholesterolgehalte in vergelijking tot verzadigde vetzuren. Een laag cholesterolgehalte vermindert weer het risico op hart- en vaatziekten. Cafetaria’s die Verantwoord Frituren bakken niet alléén in vloeibaar frituurvet, maar houden zich ook aan de ‘Spelregels Verantwoord Frituren‘, spelregels die zorgen voor krokante en goudgele frites.

Posts loader