KEMPEN – Stel dat u door omstandigheden niet meer zelf naar de bank kunt komen. Dan biedt Rabobank De Kempen u de service van de Mobiele Adviseur aan. Het is een stukje extra service die Rabobank biedt.

De redenen waarom mensen niet meer zelf naar de bank kunnen komen, zijn heel divers. Mieke Jansen is één van de mobiele adviseurs bij Rabobank De Kempen en zij gaat bij mensen thuis langs als het nodig is. ‘Als mensen slecht ter been zijn, kunnen ze niet meer zelf naar de bank komen. Maar ook als ze in het verpleegtehuis verblijven en er moeten bankzaken geregeld worden, kunnen we langskomen. Als iemand ernstig ziek is, kan er een volmacht geregeld worden, zodat iemand anders de bankzaken kan en mag regelen. Samen met de klant bekijk ik steeds weer hoe ik kan helpen om alle bankzaken goed te regelen.’

Niet meer mobiel
Eén van onze klanten vertelt: ‘Mijn man en ik zijn op leeftijd en ik ben zelf niet meer mobiel genoeg om naar de bank te gaan. Om onze bankzaken wel goed te blijven regelen, wilden we onze zoon machtigen. Om dat voor elkaar te krijgen moesten we toch een keer voor de handtekening naar de bank. Toen werd ons verteld over de mobiele adviseur. Deze adviseur kwam bij ons langs en heeft direct ook naar onze andere wensen gevraagd. Het gaf zo’n goed gevoel om alles gewoon thuis te kunnen regelen. De adviseur dacht met ons mee en begreep onze zorgen en bezwaren. We zijn op leeftijd en het hele internetgebeuren laten we aan ons voorbij gaan. Dat het toch allemaal persoonlijk en gewoon thuis geregeld kan worden, is een fantastische service van de Rabobank!’

Persoonlijk contact
Vooral het persoonlijke contact wordt als heel prettig ervaren. Mieke: ‘Financiële zaken zijn heel persoonlijk en veel mensen vinden het vervelend als ze dat uit handen moeten geven. Door onze service is dat vaak niet nodig en kunnen mensen gewoon zelf zaken regelen. Vooral bij senioren zie je dat de kinderen vaak gemachtigd worden, voor het geval er iets met één van hun ouders gebeurd. Maar ook als mensen hulp nodig hebben bij het bankieren via internet kunnen ze de mobiele adviseur inschakelen als naar de bank komen niet meer gaat. Het is net dat beetje extra service die we willen bieden, op het moment dat het echt nodig is.’

Contant geld
U kunt geen contant geld laten bezorgen door de Mobiele Adviseur. Dit kunt u wel laten verzorgen door Rabo Geld Express. Rabo Geld Express is een service waarbij u ons opdracht geeft tot het bezorgen van een afgesproken bedrag aan contant geld bij u thuis. Per opdracht kunt u maximaal € 450,- van uw rekening laten afboeken en laten bezorgen. Nadat u ons een opdracht heeft gegeven, wordt het bedrag minimaal twee werkdagen na de opdracht bij u bezorgd.

Een afspraak maken
Kunnen wij u van dienst zijn? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer (0497) 544 544 of e-mail naar Particulieren.dekempen@rabobank.nl.