iOS:
Bewaar als app -> Kies “Zet in beginscherm” en klaar!

Android:
Bewaar als app-> Kies “Toevoegen aan beginscherm”

Windows:
Bewaar als app-> klik op “Aan start vastpinnen”

loader

Aanmelden voor:

nieuwsbrief, lezersaanbiedingen, speciale acties etc.

Bladeren door de krant

Bezorgklacht – achtergronden

De lokale krant – zoals PC55 – wordt gratis huis aan huis bezorgd.
Soms gaat er helaas wat mis en wordt de krant niet (tijdig) bezorgd.

Een abonnementskrant versus een lokale krant

Voor een regionaal dagblad (bijvoorbeeld Eindhovens Dagblad) of een landelijk dagblad (bijvoorbeeld De Telegraaf) betaalt men abonnementsgeld. De inkomsten van deze kranten komen uit advertenties én abonnementen. Men betaalt dan inclusief bezorging van de krant. Bij een lokale krant werkt dat anders. Er wordt geen abonnementsgeld betaald. De inkomsten komen enkel en alleen van lokale advertenties. De bezorging gebeurt zo goed mogelijk, echter niet foutloos.

 

Wel of geen recht op (na)bezorging

Wanneer een krant niet is bezorgd, in geval van een abonnementskrant, dan heeft u recht op nabezorging. U – en ook de adverteerder – betaalt daar immers voor. De abonnementskranten kunnen hierdoor nagenoeg 100% kwaliteit bieden.

Bij een lokale krant zou je denken dat een adverteerder ook voor 100% bezorging betaalt, echter dat ligt iets genuanceerder. De bezorgkosten worden zo laag mogelijk gehouden zodat ook de advertentietarieven zo laag mogelijk zijn. Daarom wordt er vaak gewerkt met jonge bezorgers. Zo blijven de kosten laag en zijn we in staat om de krant gratis voor u uit te brengen.

Met het verspreidingsbureau is een bezorggarantie van 96% afgesproken. Deze ‘96%-kwaliteit’ is voor de adverteerders acceptabel en heeft de voorkeur boven een tariefverhoging voor de advertenties om een (dure) 100% bezorging te kunnen garanderen.

 


Wij stellen het op prijs indien u een bezorgklacht meldt. Met deze informatie kunnen wij onze bezorging verbeteren.


Nee/Ja-sticker

Wij horen het graag als de krant een keer niet bezorgd is, zo hebben wij een vorm van controle. Wij ontvangen ook klachten van bewoners die een Nee/Ja-sticker op de brievenbus hebben geplakt. De nee staat voor ‘geen ongeadresseerd reclame materiaal’ (folders) en de ja staat voor ‘wel een krant’. En daar gaat het wel eens mis. Een bezorger kan een sticker Nee/Nee en Nee/Ja van een afstand hetzelfde beoordelen en denken ‘niets door de brievenbus met uitzondering van gangbare post’. Dat is niet goed en daar spreken we de bezorgers ook op aan. Toch leert de ervaring dat een sticker op de brievenbus niet bevorderlijk werkt.

 

Geen reclamefolder goed voor het milieu?

De perceptie van drukkerijen als milieuvervuilende bomenvreters is niet juist. De grafische sector is al één van de groenste. De drukkerij is CO2-neutraal, werkt met groene stroom en gecertificeerd gas en koopt gecertificeerde bossen aan om de CO2-uitstoot van het transport te compenseren. De papierfabricage is ook groener dan de Nee/Ja-stickeraars denken. Voor elke boom die een papierfabrikant in Scandinavië kapt, worden er drie jonge bomen terug geplant. De bebossing in Scandinavië neemt niet af, die neemt toe. En jonge bomen nemen meer CO2 op dan oude bomen. Daarbij wordt papier in Nederland erg goed gerecycled en is dat oud papier een inkomstenbron voor lokale verenigingen, zoals de buurtverenigingen, carnavals- en sportverenigingen.

 

Afhaalexemplaren

Voor die adressen die een Nee/Nee-sticker hebben en voor die adressen die geen krant hebben ontvangen zijn er twee mogelijkheden om toch PC55 te lezen.

  • Via de website van PC55 – www.pc55.nl/images/3dkrant
  • Een afhaalexemplaar ophalen bij:
    – Hapert: Jumbo Dick van Gerwen, Landal Het Vennenbos
    – Bladel: Albert Heijn, TIP Bladel (VVV), Primera en Tuincentrum Groenen
    – Reusel: Supermarkten Jumbo en Jan Linders, Esso en Tamoil
    – Eersel: Supermarkten Jumbo en Plus

 

Uiteraard streven wij vanuit PC55 een feilloze bezorging na. Steeds weer, elke week.
We gaan voor 100% kwaliteit, net zoals we ook voor een kwalitatieve goede lokale krant gaan.

 

Ga terug naar het klachtenformulier